Sujungiame Europą: statome „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje

„Mitnija“ dalyvavo statant „Rail Baltica“, vieną reikšmingiausių geležinkelių transporto projektų regione. Buvome atsakingi už pirmojo europinės vėžės geležinkelio ruožo nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Marijampolės tiesimą, rekonstrukciją ir modernizavimą.
Rail baltica_387px
Sujungiame Europą: statome „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje

Narystė Europos Sąjungoje, laisvas asmenų ir prekių judėjimas leido Baltijos šalių ir Lenkijos gyventojams laisvai keliauti ES, o verslui suteikė neribotas galimybes prekiauti tarpusavyje.

Geležinkelių transporto infrastruktūra visose Baltijos šalyse buvo išvystyta prasčiausiai, ji neatitiko šiuolaikinių reikalavimų, geležinkeliai čia buvo nutiesti naudojant rusišką geležinkelio vėžės standartą. Visa tai varžė prekybą ir susisiekimą su Vakarų Europos šalimis, todėl susisiekimas ir krovinių gabenimas geležinkeliais stagnavo, palyginti su kitomis transporto rūšimis. Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą tai neabejotinai pasikeis.

„Mitnija“, kartu su transporto infrastruktūros kompanija „Kauno tiltai“, įgyvendino vieną didžiausių ir reikšmingiausių geležinkelių transporto projektų regione. Tai tarptautinis geležinkelių transporto projektas „Rail Baltica 1“, nauja europine vėže sujungsiantis Varšuvą, Vilnių, Kauną, Rygą, Taliną ir, pasitelkus geležinkelio keltą, – Helsinkį. „Mitnija“ buvo atsakinga už pirmojo europinės vėžės geležinkelio ruožo nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Marijampolės tiesimą, rekonstrukciją ir modernizavimą.

Mes nutiesėme daugiau kaip 70 km geležinkelio kelio, taip pat rekonstravome ir modernizavome Marijampolės ir Šeštokų geležinkelio stotis bei Marijampolės–Šeštokų tarpstotį. Be to, įrengėme 18 iešmų komplektų, 3 skirtingas bėgių sankirtas, 31 pralaidą, 4 dviejų eismo juostų tiltus, daugiau kaip 5 km triukšmą slopinančių sienučių, beveik 800 m atraminių sienučių, 10 pervažų, 4 viadukus ir vieną požeminę pėsčiųjų perėją Marijampolės geležinkelio stotyje.

Naująja geležinkelio vėže keleiviniai traukiniai gali važiuoti 120 km/val. greičiu, o krovininiai – 80 km/val.

„Rail Baltica“ neabejotinai pakeis ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos bei Lenkijos transporto sistemas, suteiks neribotas galimybes gyventojams ir verslui. Baltijos šalių geležinkelių sistemos pagaliau bus integruotos į bendrą Europos Sąjungos geležinkelių transporto sistemą ir leis greičiau, patogiau keliauti, dar aktyviau prekiauti su kitomis ES šalimis, skatins šalių ekonomikos plėtrą ir dar glaudesnę integraciją.

„Rail Baltica“ projektas skaidomas į dvi dalis – „Rail Baltica 1“ ir „Rail Baltica 2“. „Rail Baltica 1“ – tai pirmasis europinės vėžės geležinkelio ruožas, nuo Lenkijos–Lietuvos sienos iki Kauno. Antroji projekto dalis – „Rail Baltica 2“ – tai atskiras greitosios europinės vėžės geležinkelio projektas, sujungsiantis Taliną–Pernu–Rygą–Panevėžį–Kauną–Lietuvos ir Lenkijos sieną. Šiame ruože bus galima važiuoti 240 km/val. greičiu.

Įgyvendinus visą „Rai Baltica“ projektą, Lietuva taps dviejų transeuropinio tinklo geležinkelio koridorių – Baltijos–Adrijos ir Šiaurės jūros–Baltijos – dalimi.

Uždaryti
NATO-LT-USA
Mitnija pasirinkta NATO statybos partnere Lietuvoje

 

„Mitnija“ pasirinkta Lietuvos karinių oro pajėgų aviacijos bazės Šiauliuose infrastruktūros rekonstrukcijos ir modernizavimo darbams atlikti. Per 360 dienų baigsime projektavimo darbus ir rekonstruosime aikštę prie NATO lėktuvų angaro, taip pat įgyvendinsime lėktuvų riedėjimo tako rekonstrukcijos darbus. Įgyvendinus projektą bus rekonstruota 8 400 kv. m asfalto dangos ir įrengta drenažo sistema.

Pagal papildomą susitarimą, suprojektuosime ir atliksime 7 000 kv. m dydžio sraigtasparnių nusileidimo zonos remontą; įrengsime specialią apsauginio apšvietimo sistemą; suremontuosime amunicijos bunkerį; pastatysime transporto priemonių ir įrangos priežiūros angarus; atliksime variklių paleidimo zonos renovaciją; įrengsime 4 000 kv. m atsarginį kelią; taip pat specialią suspausto oro padavimo sistemą bei kitus darbus.

Mūsų klientas – NATO perkančioji organizacija NATO Support and Procurement Agency (NSPA).

Uždaryti
NATO-LT-USA
Mitnija pasirinkta NATO statybos partnere Lietuvoje
„Mitnija“ pasirinkta Lietuvos karinių oro pajėgų aviacijos bazės Šiauliuose infrastruktūros rekonstrukcijos ir modernizavimo darbams atlikti. Mūsų klientas – NATO perkančioji organizacija NATO Support and Procurement Agency (NSPA).
Projektas: Vykdomas
3
Mokslininkai kuria naujame Fizinių ir technologijos mokslų centre Vilniuje

„Mitnijai“ patikėtas vienas didžiausių ir svarbiausių pastarojo meto projektų Vilniuje – naujo Nacionalinio Fizinių ir technologijos mokslų centro statyba. Daugiau nei 25 000 kv. m, penkių pastatų centrą pastatėme Saulėtekio slėnyje Vilniuje; čia įsikūrė šimtai mokslininkų ir studentų. „Mitnija“ buvo pilnai atsakinga už dviejų daugiau nei 13 000 kv. m pastato korpusų statybą.

Lietuva ilgą laiką neturėjo šiuolaikinių poreikių atitinkančio, modernaus fizinių ir technologinių mokslų centro. Tai ribojo tiek jaunosios kartos, tiek patyrusių mokslininkų galimybes tobulėti, kurti ir inovuoti. 2015 m. pabaigoje situacija visiškai pasikeitė.

„Mitnijos“ pastatytas Nacionalinio Fizinių ir technologijos mokslų centras sujungia gausias Lietuvos tiksliųjų mokslų pajėgas. Čia aktyviai plėtojami lazerių, šviesos technologijų, medžiagotyros, nanotechnologijų, puslaidininkių fizikos ir elektronikos bei susiję moksliniai tyrimai, atliekami eksperimentai. Moderniame, šiuolaikinius standartus atitinkančiame mokslinių tyrimų centre savo pajėgas sujungė Vilniaus universiteto Fizikos fakultetas, Taikomųjų mokslų institutas, Teorinės fizikos ir astronomijos institutas, Fizinių ir technologijos mokslų centras, dalis Chemijos fakulteto bei dalis Vilniaus Gedimino Technikos universiteto.

Šiame centre sukurta didžiausia ir moderniausia Lietuvoje fizinių, chemijos ir technologijos mokslų tyrimų bazė, kurioje veikia 250 atviros prieigos laboratorijų ir 9 taip vadinamos „švariosios patalpos“, kurios atitinka itin griežtus tokioms laboratorijoms keliamus ISO5, ISO6, ISO7 švarumo klasės reikalavimus. Vienu metu tyrimus čia gali atlikti per 700 mokslininkų ir studentų. Pastate taip pat įrengtos 7 ekranuotos patalpos ir viena „beaidė“ kamera. Patalpos visiškai apsaugotos nuo elektrinių laukų skleidžiamų trukdžių.

Ypatingi statybos ir technologiniai sprendimai

Statant naująjį Fizinių ir technologijos mokslų centrą, ypatingas dėmesys buvo skiriamas ne tik pastatų funkcionalumui ir patogiam, efektyviam patalpų planavimui, bet ir naujausiems statybos, techniniams ir technologiniams sprendimams. Pastate veikia per 260 laboratorijų, čia įrengti 350 mokslininkų ir administracijos kabinetų bei 16 erdvių su darbo vietomis studentams pastato holuose. Laboratorijų patalpose įrengtos 150 oro traukos spintų, kurios prijungtos prie pastato vėdinimo sistemos, bei 14 galingų specialių tokios paskirties pastatams pritaikytų vėdinimo kamerų, kurių maksimalus galingumas siekia 120.000 kub. m/per valandą.

Pastato laboratorijų patalpose tiekiamas ir dejonizuotas vanduo, veikia technologinis aušinimas, čia tiekiamos net 20 rūšių technologinės dujos, tame tarpe ir ypatingai grynos azoto dujos, skystas azotas bei suspaustas oras. Vien patalpų vėdinimo sistemoms įrengti sunaudojome daugiau nei 20 000 metrų cinkuotų bei 2 500 metrų specialių nerūdijančio plieno ortakių, o dujotiekio vamzdyno bendras ilgis projekte siekia daugiau nei 6 500 metrų.

Dėmesys architektūrai ir darbuotojų komfortui

„Mitnijos“ pastatytas Fizinių ir technologijos mokslų centras išsiskiria ir ypatinga architektūra. Tiek pastatų formą, tiek vizualinį sprendimą jungia bendra idėja – kristalinės struktūros įvairovė. Todėl pastatų fasaduose dominuoja anglies atmainos – grafeno, vienos iš moderniausios XXI amžiaus medžiagos – šešiakampės kristalinės gardelės forma.

Dar viena naujojo mokslo centro puošmena – atviri vidiniai kiemeliai, kurie turėtų tapti puikia poilsio ir bendravimo erdve centro darbuotojams. Kiemelių grindinys išklotas šešiakampėmis teracinio betono plokštėmis, čia sumontuoti ir šešiakampiai teracinio betono suolai, suformuotos žalios vejos salelės. Ypatingas dėmesys skirtas kiemelio hidroizoliacijos ir pašiltinimo sprendimams, kad vidiniuose kiemuose vyksiantis gyvenimas netrukdytų aukštu žemiau laboratorijose dirbantiems mokslininkams.

Naujojo Nacionalinio Fizinių ir technologijos mokslų centro statyba finansuota Lietuvos biudžeto bei Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Bendra projekto vertė siekė beveik 70 mln. eurų, iš kurių apie 38 mln. eurų buvo skirti statybos darbams, o 32 mln. eurų įrangos įsigijimui. „Mitnijos“ statybos darbų apimtis siekė daugiau nei 13 mln. eurų.

Uždaryti
3
Mokslininkai kuria naujame Fizinių ir technologijos mokslų centre Vilniuje
„Mitnijai“ patikėtas vienas svarbiausių pastarojo meto projektų Vilniuje – naujo Nacionalinio Fizinių ir technologijos mokslų centro Saulėtekio slėnyje statyba. Kompanija buvo pilnai atsakinga už dviejų daugiau nei 13 000 kv. m pastato korpusų statybą.
Projektas: Baigtas
Rail baltica_387px
Sujungiame Europą: statome „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje

Narystė Europos Sąjungoje, laisvas asmenų ir prekių judėjimas leido Baltijos šalių ir Lenkijos gyventojams laisvai keliauti ES, o verslui suteikė neribotas galimybes prekiauti tarpusavyje.

Geležinkelių transporto infrastruktūra visose Baltijos šalyse buvo išvystyta prasčiausiai, ji neatitiko šiuolaikinių reikalavimų, geležinkeliai čia buvo nutiesti naudojant rusišką geležinkelio vėžės standartą. Visa tai varžė prekybą ir susisiekimą su Vakarų Europos šalimis, todėl susisiekimas ir krovinių gabenimas geležinkeliais stagnavo, palyginti su kitomis transporto rūšimis. Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą tai neabejotinai pasikeis.

„Mitnija“, kartu su transporto infrastruktūros kompanija „Kauno tiltai“, įgyvendino vieną didžiausių ir reikšmingiausių geležinkelių transporto projektų regione. Tai tarptautinis geležinkelių transporto projektas „Rail Baltica 1“, nauja europine vėže sujungsiantis Varšuvą, Vilnių, Kauną, Rygą, Taliną ir, pasitelkus geležinkelio keltą, – Helsinkį. „Mitnija“ buvo atsakinga už pirmojo europinės vėžės geležinkelio ruožo nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Marijampolės tiesimą, rekonstrukciją ir modernizavimą.

Mes nutiesėme daugiau kaip 70 km geležinkelio kelio, taip pat rekonstravome ir modernizavome Marijampolės ir Šeštokų geležinkelio stotis bei Marijampolės–Šeštokų tarpstotį. Be to, įrengėme 18 iešmų komplektų, 3 skirtingas bėgių sankirtas, 31 pralaidą, 4 dviejų eismo juostų tiltus, daugiau kaip 5 km triukšmą slopinančių sienučių, beveik 800 m atraminių sienučių, 10 pervažų, 4 viadukus ir vieną požeminę pėsčiųjų perėją Marijampolės geležinkelio stotyje.

Naująja geležinkelio vėže keleiviniai traukiniai gali važiuoti 120 km/val. greičiu, o krovininiai – 80 km/val.

„Rail Baltica“ neabejotinai pakeis ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos bei Lenkijos transporto sistemas, suteiks neribotas galimybes gyventojams ir verslui. Baltijos šalių geležinkelių sistemos pagaliau bus integruotos į bendrą Europos Sąjungos geležinkelių transporto sistemą ir leis greičiau, patogiau keliauti, dar aktyviau prekiauti su kitomis ES šalimis, skatins šalių ekonomikos plėtrą ir dar glaudesnę integraciją.

„Rail Baltica“ projektas skaidomas į dvi dalis – „Rail Baltica 1“ ir „Rail Baltica 2“. „Rail Baltica 1“ – tai pirmasis europinės vėžės geležinkelio ruožas, nuo Lenkijos–Lietuvos sienos iki Kauno. Antroji projekto dalis – „Rail Baltica 2“ – tai atskiras greitosios europinės vėžės geležinkelio projektas, sujungsiantis Taliną–Pernu–Rygą–Panevėžį–Kauną–Lietuvos ir Lenkijos sieną. Šiame ruože bus galima važiuoti 240 km/val. greičiu.

Įgyvendinus visą „Rai Baltica“ projektą, Lietuva taps dviejų transeuropinio tinklo geležinkelio koridorių – Baltijos–Adrijos ir Šiaurės jūros–Baltijos – dalimi.

Uždaryti
Rail baltica_387px
Sujungiame Europą: statome „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje
„Mitnija“ dalyvavo statant „Rail Baltica“, vieną reikšmingiausių geležinkelių transporto projektų regione. Buvome atsakingi už pirmojo europinės vėžės geležinkelio ruožo nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Marijampolės tiesimą, rekonstrukciją ir modernizavimą.
Projektas: Baigtas
Kauno-klinikos_338px
Statome geresnei sveikatos apsaugai Lietuvoje

Kauno klinikų traumos ir skubios pagalbos centro statyba – iššūkis ir pripažinimas

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos yra didžiausia ir viena moderniausių daugiaprofilinių gydymo įstaigų Lietuvoje. Todėl kai klientas pasirinko „Mitniją“ naujajam klinikų traumos ir skubios pagalbos centrui statyti, mums tai reiškė ne tik iššūkį, bet ir solidžios, ilgametės patirties, kokybiško darbo pripažinimą.

Naująjį Kauno klinikų traumos ir skubios pagalbos centrą „Mitnija“ pastatė kiek daugiau nei per metus. Aukščiausio lygio medicinos pagalba pacientams teikiama moderniose 15 000 kv. m dydžio operacinėse, reanimacijos patalpose, diagnostikos kabinetuose, laboratorijose ir slaugymo palatose, kur vienu metu gali gydytis beveik 200 pacientų, čia dirba daugiau kaip 400 darbuotojų. Centre visą parą teikiama intensyviosios terapijos, chirurgijos ir neurochirurgijos, ortopedijos traumatologijos pagalba.

Naujajame medicinos centre „Mitnijos“ statybininkams teko įrengti net 2 tunelius, kurių bendras ilgis siekia beveik 230 m, 17 operacinių, atskirus reanimacijos ir skubios pagalbos skyrius, laboratorijų, diagnostikos patalpas ir net malūnsparnio nusileidimo aikštelę.

Statant šį ypatingą objektą panaudoti šiuolaikiški techniniai ir inžinieriniai sprendimai – operacinėse įrengtos atestuota antibakterine danga dengtos nerūdijančio plieno sienos, oro kondicionavimą užtikrina modernios šalčio mašinos su integruotais šilumos siurbliais. Ypatingas dėmesys skirtas ir operacinių sterilumui. Jose sumontuotos nerūdijančio plieno durys su antibakteriniu paviršiumi. Be to, pasirūpinta operacinių trijų lygių vėdinimo sistema, kuri ypač gerai išvalo orą.

Naujojo medicinos centro statyba buvo sudėtinga ne tik dėl objekto specifikos, sudėtingų technologinių sprendimų. Turėjome užtikrinti, kad statybos darbai kuo mažiau darytų įtaką gretimuose klinikų korpusuose dirbančiųjų, ligonių ir lankytojų komfortui. Puikiai supratome, kad statome specifinį ir vieną sudėtingiausių pastarųjų metų objektų Kaune, kuriame bus gelbėjamos žmonių gyvybės. Taigi kiekvienas mūsų, subrangovų ir tiekėjų sprendimas turėjo būti tinkamai suplanuotas, pasvertas ir atliktas nepriekaištingai.

Modernų keturių aukštų gelžbetoninių kolonų ir sijų karkaso pastatą su cokoliniu aukštu suprojektavo architektų biuras JAS. Statant šį ypatingą objektą „Mitnijos“ projekto komanda vadovavo dešimtims skirtingų subrangovų ir tiekėjų.

Uždaryti
Kauno-klinikos_338px
Statome geresnei sveikatos apsaugai Lietuvoje
"Mitnijos" pastatytame naujajame Kauno klinikų traumos ir skubios pagalbos centre aukščiausio lygio medicinos pagalba teikiama moderniose 15 000 kv. m dydžio operacinėse, reanimacijos patalpose, diagnostikos kabinetuose, laboratorijose ir slaugymo palatose, kur vienu metu gali gydytis beveik 200 pacientų,
Projektas: Baigtas
Santakos slenis kaune_387px
Naujieji namai Lietuvos farmacijos mokslui

Lietuvos farmacijos mokslas ilgą laiką neturėjo savo namų – mokslininkai, tyrėjai buvo išsibarstę po skirtingas institucijas, patalpos neatitiko šiuolaikiškų reikalavimų. Visa tai trukdė tinkamai koordinuoti mokslinę veiklą ir skatinti farmacijos mokslo bei verslo partnerystę. Šią problemą pavyko išspręsti bendromis Europos Sąjungos fondų Lietuvos Vyriausybės lėšomis pastačius daugiau kaip 11 000 kv. m. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Naujausių farmacijos ir sveikatos technologijų centrą Kaune.

Kaune Santakos slėnyje „Mitnijos“ pastatyti naujieji Lietuvos farmacijos mokslo namai – unikalus daugiafunkcinis kompleksas, po vienu stogu sutelkęs šalies farmacijos ir kitų medicinos sričių mokslininkus, dėstytojus ir studentus. Moderniame atviros prieigos centre įrengtos šiuolaikinės laboratorijos su naujausia mokslinių tyrimų vykdymui būtina įranga, čia vykdomi moksliniai tyrimai, rengiami aukščiausio lygio specialistai, teikiamos specializuotos paslaugos verslui ir viešajam sektoriui.

Statydami šį neeilinį objektą jautėme ypatingą atsakomybę: juk čia bus atliekami moksliniai tyrimai, kuriami nauji vaistai, gydymo metodai, ugdoma nauja medikų karta. Puikiai supratome, kad turime unikalią galimybę prisidėti prie Lietuvos mokslo istorijos kūrimo.

Architekčių Gražinos Janulytės-Bernotienės ir Guodos Zykuvienės suprojektuotas statinys išsikiria išraiškinga architektūra, sudėtingais konstrukciniais ir inžinieriniais sprendimais. Ne dažnai pasitaiko tokių specifinių techninių sprendimų, kokius teko įgyvendinti čia. Pavyzdžiui, laboratorijose prie darbo stalų sumontavome dujų tinklą, kuriame yra ir gamtinės dujos, suspaustas oras, vakuumas, azotas, deguonis, helis ir angliarūgštė, taip pat šiuolaikiškas inžinierines technologijas, automatiškai reguliuojančias atskirų patalpų šildymą, vėdinimą, šaldymą, bei taupančias energiją.

Modernų pastatą iš išorės pagyvina ryškios raudonos spalvos akcentai, konstrukcinės detalės, atsikartojančios ir viduje. Sudarytas jis iš dviejų skirtingo dydžio, formos ir funkcijų tūrių, tarp kurių įterpta galerija – vidinė „gatvelė“, pastato viduje sukurianti šviesią daugiafunkcinę viešąją erdvę. Didžiajame korpuse išdėstyti aukštosios mokyklos padaliniai – katedros, laboratorijos, dekanatas, žemesniame – paskaitų, konferencijų auditorijos.

Pastato apdailai panaudotos ilgaamžės ir patvarios kompozicinės aliuminio plokštės, pakabinamos keraminės plytos. Vidaus erdvę formuoja monolitinio betono, stiklo konstrukcijos.

Naujausių farmacijos ir sveikatos technologijų centre įsikūrė 10 padalinių: fitofarmacijos, farmakognozijos, farmacinių technologijų, vaistų technologijos ir socialinės farmacijos, klinikinės farmacijos, vaistų chemijos, analizinės ir toksikologinės chemijos, vaistinių medžiagų ikiklinikinių tyrimų, vaistų taikinių histopatologijos, patologinių procesų farmakologinės reguliacijos ir vaistų metabolizmo. Čia dirbantys mokslininkai jau atlieka ikiklinikinius vaistų, Alzheimerio ligos, kaulų kremzlių ir kitus tyrimus, kurių rezultatai gali būti plačiai taikomi klinikinėje praktikoje ir komercializuojami.

Uždaryti
Santakos slenis kaune_387px
Naujieji namai Lietuvos farmacijos mokslui
Kaune Santakos slėnyje „Mitnijos“ pastatyti naujieji Lietuvos farmacijos mokslo namai – tai unikalus daugiau kaip 11 000 kv. m daugiafunkcinis kompleksas, po vienu stogu sutelkęs šalies farmacijos ir kitų medicinos sričių mokslininkus, dėstytojus ir studentus.
Projektas: Baigtas
rail baltica_387px_01
Modernizuojame geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje

„Mitnija“, kartu su transporto infrastruktūros kompanija „Kauno tiltai“, vykdo Lietuvos geležinkelių infrastruktūros plėtros ir modernizavimo darbus. Geležinkelio ruože Šiauliai–Klaipėda statome antruosius kelius geležinkelio atkarpose Pavenčiai–Raudėnai, Telšiai–Dūseikiai, Kūlupėnai–Kretinga.

Čia nutiesime daugiau kaip 22 km naujo geležinkelio kelio, įrengsime 22 naujus iešmus, 11 pralaidų, beveik 2 km triukšmą slopinančių sienučių, beveik 200 m atraminių sienučių, rekonstruosime 4 pervažas ir 3 peronus. Be to, šiuose geležinkelio ruožuose pertvarkysime ir modernizuosime geležinkelio signalizacijos sistemas. Po statybos ir modernizavimo darbų, šioje geležinkelio atkarpoje keleiviniai traukiniai galės važiuoti 160 km/val., o krovininiai – 120 km/val. greičiu.

Mūsų darbininkai darbuojasi ir IXB geležinkelio koridoriuje, čia vykdo Vilniaus aplinkkelio Kyviškės–Valčiūnai antrojo kelio statybos darbus. Geležinkelio atkarpoje Vaidotai–Valčiūnai–Kyviškės rekonstruojame daugiau kaip 24 km esamo ir tiesiame beveik 26 km naujojo geležinkelio kelio. Be to, čia rekonstruojame ir Kyviškių, Valčiūnų bei Vaidotų geležinkelio stotis.

Vilniaus apvažiavimui skirtame geležinkelio ruože įrengsime 39 naujus iešmus, daugiau kaip 816 m atraminių sienučių, rekonstruosime 10 pervažų, 28 pralaidas, pastatysime pėsčiųjų viaduką ir dvi pėsčiųjų perėjas. Po statybos ir rekonstrukcijos darbų, Vilniaus aplinkkelio geležinkelio atkarpoje krovininiai traukiniai galės važiuoti 80 km/val. greičiu.

Uždaryti
rail baltica_387px_01
Modernizuojame geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje
„Mitnija“ vykdo Lietuvos geležinkelių infrastruktūros plėtros ir modernizavimo darbus. Geležinkelio ruože Šiauliai–Klaipėda statome antruosius kelius geležinkelio atkarpose Pavenčiai–Raudėnai, Telšiai–Dūseikiai, Kūlupėnai–Kretinga.
Projektas: Vykdomas
Santariskes_387
Moderniausi gimdymo namai Lietuvoje

Vidutiniškai 20 kūdikių kasdien gimsta naujojoje Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Akušerijos ir chirurgijos korpuso ligoninėje, kurią pastatė bendrovė „Mitnija“. Ši daugiau kaip 27 000 kv. m ligoninė – neabejotinai viena moderniausių Lietuvoje.

Čia teikiamos aukščiausiojo lygio akušerijos, nėštumo patologijos, neonatologijos ir ginekologijos paslaugos, įsikūrę Medicininės genetikos, ausų, nosies, gerklės ligų, akių ligų bei plastinės rekonstrukcinės chirurgijos centrai su naujausiais reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriais bei operacinėmis.

Naujasis Santariškių klinikų Akušerijos ir chirurgijos korpusas – modernus taisyklingų formų penkių aukštų statinys, įspūdinga stikline jungtimi sujungtas su senuoju klinikų pastatu. Jis harmoningai įsikomponuoja į bendrą Santariškių klinikų miestelio vaizdą, tačiau išsiskiria modernumu ir ryškiomis eksterjero spalvomis.

Modernioje ligoninėje sumontuotos įspūdingos plika akimi nematomos inžinerinės sistemos: įrengtas kompiuterių tinklas, vietinės ir palydovinės televizijos sistema, gaisrinė signalizacija, operacinių vaizdo, garso stebėjimo ir įrašymo sistemos. Oras, šviesa, medicininės dujos operacinėse tiekiama per pultus, kurie sudaro galimybę medikams operacijų metu dirbti itin efektyviai. Į operacines tiekiamas oras drėkinamas ir sausinamas per specialius filtrus, sistema užtikrina reikiamą jo temperatūrą, drėgmę ir sterilumą. Sieninis šildymas operacinėse palaiko reikiamą temperatūrą. Visi šie inžineriniai sprendimai leidžia laikytis aukščiausių sterilumo standartų.

Palatose prie kiekvienos paciento lovos sumontuoti planšetiniai kompiuteriai. Juose gydytojas paciento apžiūros metu gali matyti kitų kolegų skirtą gydymą, vaistus ir kitą reikiamą informaciją, stebėti ligonio būseną. Pacientai gali klausytis muzikos, garsinių knygų, žiūrėti filmus, bendrauti su savo artimaisiais ir kartu kompiuterio ekrane stebėti savo gydymo procesą, sveikatos būklę.

Nuolatinį ryšį su pacientais ligoninėje užtikrina speciali IT sistema. Pirmiausia kvietimas siunčiamas į budėtojo postą, o jei ten slaugių nėra, signalas automatiškai perduodamas į nešiojamuosius telefonus. Tokiu pat principu informacija perduodama ir iš gyvybės palaikymo įrenginių. Operacijų metu visą procesą galima filmuoti, įrašyti ir transliuoti į mokomąsias auditorijas.

Dar vienas svarbus šio projekto aspektas – sveika aplinka. Prieš operacines įrengtos specialios patalpos su viršslėgiu, apsaugančios operacines nuo bakterijų ir nešvarumų. Sveika aplinka pasirūpinta ir palatose, koridoriuose: juose įrengtos natūralios grindų, sienų ir lubų dangos. Viduje sukurtas paprastas šviesus interjeras. Erdvūs priimamieji, didelės drabužinės ir auditorijos su modernia įranga čia dirbantiems medikams, pacientams ir juos lankantiems artimiesiems leidžia jaustis itin patogiai.

Uždaryti
Santariskes_387
Moderniausi gimdymo namai Lietuvoje
Naujoji 27 000 kv. m Vilniaus universiteto Santariškių klinikų Akušerijos ir chirurgijos korpuso ligoninė - neabejotinai viena moderniausių Lietuvoje. Čia teikiamos aukščiausiojo lygio akušerijos, nėštumo patologijos, neonatologijos ir ginekologijos paslaugos.
Projektas: Baigtas
moletu observatorija_new_387px
Etnokosmologijos muziejus Molėtų rajone

Etnokosmologijos muziejus Molėtų rajone buvo pastatytas 1990 m., pastatų kompleksą sudarė du metalo konstrukcijų bokštai ir du rombo formos pastatai, sujungti požemine galerija. Augant lankytojų skaičiui ir muziejaus populiarumui, buvo nuspręsta jį visapusiškai rekonstruoti net tris kartus padidinant plotą ir suteikiant modernių futuristinių architektūros akcentų.

Šis darbas patikėtas „Mitnijai“. 2008 m., per šiek tiek daugiau kaip metus, mes rekonstravome, atnaujinome ir išplėtėme muziejų iki beveik 2 000 kv. m, visiškai pakeisdami jo veidą. Muziejaus ansamblį sudaro keturi pagrindiniai elementai – skraidančios lėkštės formos lankytojų priėmimo erdvė, apversto kūgio pavidalo parodų ir administracijos pastatas, didžiojo teleskopo bokštas ir stiklinė elipsoido formos apžvalgos aikštelė, pakibusi 32 m aukštyje.

Pagrindinis įėjimas į observatoriją ir muziejų – aliuminio plokštėmis dengtas, sudėtingas elipsės formos statinys, primenantis ateivių laivą. Pirmame „kosminio laivo“ aukšte, stikliniame akvariume, įsikūręs muziejaus priimamasis, antrajame – kavinė ir jauki konferencijų salė. Didžiojo teleskopo bokšte sumontuotas pagrindinis 80 cm skersmens teleskopas – vienas didžiausių visuomenei skirtų teleskopų Europoje.

Pagrindinis muziejaus akcentas – 18 m pločio ir 36 m ilgio stiklinė elipsoido formos apžvalgos aikštelė, sukonstruota iš ažūrinio metalo vamzdžių ir stiklo. Ši įspūdinga futuristinio stiliaus stiklinė ir metalinė konstrukcija iškyla virš muziejų supančių miškų ir tarsi formuoja nusileidusio kosminio laivo įvaizdį.

Už šį pastatą Lietuvos metų gaminio konkurse „Mitnija“ apdovanota aukso medaliu.

Uždaryti
moletu observatorija_new_387px
Etnokosmologijos muziejus Molėtų rajone
2008 m., per šiek tiek daugiau kaip metus, rekonstravome, atnaujinome ir išplėtėme muziejų iki beveik 2 000 kv. m, visiškai pakeisdami jo veidą. Pagrindinis akcentas – įspūdinga futuristinio stiliaus stiklinė ir metalinė konstrukcija - iškyla virš muziejų supančių miškų ir tarsi formuoja nusileidusio kosminio laivo įvaizdį.
Projektas: Baigtas
Druskininkai sports facility_387px_01
Poilsio ir treniruočių oazė sportininkams Druskininkuose

Druskininkuose, viename gražiausių Lietuvos kurortų, „Mitnija“ stato beveik 17 000 kv. m sportininkų rengimo ir poilsio centrą. Tai didžiausias šiuo metu Lietuvoje statomas sporto objektas.

Architekto Gintaro Čaikausko suprojektuotame centre treniruosis krepšininkai, rankininkai, tinklininkai, plaukikai, dviratininkai, futbolininkai, lengvosios atletikos, dvikovos sporto šakų, šiuolaikinės penkiakovės sportininkai. Čia statomos treniruočių salės, poilsio kompleksas, įrengiamos žaidimų aikštelės.

Statant sportininkų treniruočių ir poilsio centrą Druskininkuose didelis dėmesys skiriamas patalpų funkcionalumui. Pavyzdžiui, pagrindinę sporto salę nusileidžiančiomis perdangomis bus galima padalyti į tris atskiras erdves, todėl vienu metu čia galės treniruotis trys komandos. Varžybų metu perdangos bus pakeltos ir į salę „įvažiuos“ mobiliosios žiūrovų tribūnos.

Uždaryti
Druskininkai sports facility_387px_01
Poilsio ir treniruočių oazė sportininkams Druskininkuose
Druskininkuose, viename gražiausių Lietuvos kurortų, „Mitnija“ stato beveik 17 000 kv. m sportininkų rengimo ir poilsio centrą. Tai didžiausias šiuo metu statomas sporto objektas Lietuvoje.
Projektas: Vykdomas
Grįžti